Digital læringsdesign -introduksjonsnivå
Hva lærer du? Vi tar for oss hele prosessen med å planlegge og gjennomføre kurs på nett, og gir en kort og praktisk introduksjon til: Målgruppe, læringsmål, innhold, digitale verktøy og læringsaktiviteter, samhandling på nett og vurdering. Kurset baserer seg på anbefalingene i boka Kvalitet i fleksibel opplæring og undervisning – en veileder i digital tilrettelegging. Deltagerne må gjerne ta sine egne kurs med som case.
Målgruppe: Deg som har ansvar for andres kompetanseutvikling, enten du er lærer, underviser på univesitet eller fagskole, utvikler internopplæring eller lager opplæring for kunder, jobber i HR eller frivillighetssektoren.
Klasseromskurs
Tid: 15. oktober, Sted: Pløensgate 2b, Oslo, Type: klasserom, Kursholder: Kari Olstad
Påmelding: https://app.checkin.no/event/76617/digitalt-laeringsdesign-paa-introduksjonsnivaa-i-oslo
Program klasseromskurs:
09:30: Velkomst med kaffe/te
10.00-12.00: Planlegging av nettbaserte kurs, målgruppe, læringsmål, innhold og struktur, og valg av verktøy og metoder.
12.00-12.30: Lunsj
12.30-14.00: Design av læringsaktiviteter, tilrettelegging for samarbeid, gjennomføring og vurdering.
Nettbasert kurs
Tid: 17. oktober, Sted: Zoom, Type: nettbasert, Kursholder: Kari Olstad
Påmelding: https://app.checkin.no/event/76612/digitalt-laeringsdesign-via-zoom
Program nettkurs:
10.00-11.30: Planlegging av nettbaserte kurs, målgruppe, læringsmål, innhold og struktur, og valg av verktøy og metoder.
11.30-12.00: Pause (for det klasseromsbaserte kurset er lunsj inkludert)
12.00-13.30: Design av læringsaktiviteter, tilrettelegging for samarbeid, gjennomføring og vurdering.
Kontaktperson: Kari Olstad (tel 9229 1177) post@fleksibelutdanning.no
Kursholderen: Kari Olstad
Kari Olstad har 20 års erfaring med i utvikling og tilrettelegging av digitalt støttet og nettbasert opplæring, inkludert design av læringsaktiviteter, vurderingsstrategier og teknologiintegrasjon for å fremme engasjement og læring.
I FuN har hun har vært med å utarbeide FuNs kvalitetsveileder og kvalitetsnormer og har deltatt i flere prosjekter der utvikling og utforsking av nettbasert undervisning har vært målet. Erfaringen omfatter samarbeid med UH- og HYU-sektoren, VGS og frivillig sektor. Fra tidligere har hun erfaring med å designe internopplæring for arbeidslivet. Hun er utdannet lærer, men er nå veldig engasjert i voksnes læring.