Program onsdag FuNKon22
Velkommen
Anne Kristine Eggen Lervik, styreleder, Fleksibel utdanning Norge
Eksponensiell utvikling og hyperadapsjon – fremtiden er fantastisk
Eirik Norman Hansen, foredragsholder og rådgiver
Aldri før har vi kunne gjøre så mye som det vi kan akkurat nå på grunn av den teknologiske utviklingen. Men hva betyr alt dette for oss mennesker og for livet rundt oss, og hvordan vil undervisning kunne påvirkes av de fantastiske mulighetene?
Muligheter med Kahoot!
Audun Uggerud, Kahoot
Hvordan få aktive studenter gjennom hele forelesningen? Audun Uggerud viser hvilke muligheter som ligger i Kahoot!
Bærekraftsmålene og fleksibel utdanning – hva er vår rolle?
Juliane Granly, prosjektleder, ICDE (International Council for Open and Distance Education)
Hva er egentlig fleksibel utdannings rolle i bærekraftsmålene? I denne sesjonen vil ICDE gå dypere i veien mot bærekraftsmålene 2030, og i rollen fleksibel og åpen utdanning har i dette. De siste årene har vist verden det gode og det vonde med fleksibilitet i utdanning, og vi skal nå ta dette med oss videre inn i de siste 8 årene av bærekraftsmålperioden. Hvordan kan fjern- og nettundervisning, åpen læring og fleksibilitet bidra til utdanning for alle og hvordan kan utdanningstilbydere integrere bærekraft i sitt arbeid?
Kunstig intelligens– nye muligheter for elever med nedsatt funksjonsevne
Seniorrådgiver Sigrid Skavlid , Universell utforming AS
Store ressurser legges ned innen kunstig intelligens i de store internasjonale teknologiselskapene. Hvilken betydning kan dette få for mennesker med nedsatt funksjonsevne? Hva finnes av produkter som kan gjøre skolehverdagen enklere? Hva er status og hvordan opplever brukerne løsningene? Gjennom to prosjekter gjennomført i 2022 har vi gjort et dykk ned i temaet kunstig intelligens og sensorteknologi og sett særlig på tale-til-tekst.
Fleksibel undervisning og aktiv læring på nett – et eksempel
Susanne Koch og Hilde Sundfær, Pedagogiske rådgivere og Anette Hestdal Loso student, Lovisenberg diakonale høgskole
Hvordan utvikle og gjennomføre et rent nettbasert studium med stor fleksibilitet hvor du ivaretar studentenes mestring og progresjon? Studiet i pedagogisk basiskompetanse er designet for at studentene skal oppleve aktivitet og interaksjon. Kursdesignet modellerer også gode nettbaserte undervisningspraksiser for studentene. Du får se grunntrekkene i designet og høre fra både underviserne og en av studentene om suksesskriteriene vi har funnet.
WORKSHOP: Hvordan kan vi skape det reflekterende, åpne og aktive klasserommet ved hjelp av Kahoot EDU?
Audun Uggerud, Kahoot
Hvordan kan vi legge til rette for en forelesning hvor feiling, undring og læring er i fokus? Alle ønsker seg aktive og reflekterende studenter.
I denne sesjonen får du oppleve Kahoots forslag til en optimal digital læringsopplevelse.
Eksempel på vellykkede læringsdesign i nettundervisning
Svend Andreas Horgen, Seksjonssjef for Avdeling for utdanning og studiekvalitet, Universitetet i Sørøst-Norge
Kompetanseutvikling av NAV-ansatte – et samarbeid mellom NAV og HINN
Ingjerd Thon Hagaseth, HINN/NAV
Utdanningssentrene – UH-sektorens forlengede arm og samfunnsutvikleren regionene trenger
Vegard Herlyng, styreleder Norske Utdanningssentre
Hva er egentlig utdanningssentrene sin rolle og funksjon? Hvordan bidrar de både som gode hjelpere for UH-sektoren og til verdiskaping i sine regioner? Eksempler vil bli presentert.
Are the 12 golden rules for teaching with technology still relevant after 35 years?
Dr. Tony Bates, Ontario’s Distance Education & Training Network, Contact North, Canada
Has online learning gone backwards as a result of the pandemic?
(Live på Zoom)
Årets nettpedagog
Fleksibel utdanning Norges kvalitetsutvalg
For 15. år på rad feirer vi en underviser eller et team som har utmerket seg ved god nettpedagogikk. Mange har nominert sine faglig dyktige kolleger, men vinneren forblir en overraskelse frem til FuNKon.