FuNs årsmøte og fagseminar 2023 - Fleksibel utdanning Norge

Fagseminaret startet med en digitalt kompetent 100-åring: Norges grønne fagskole – Vea var den første i landet som fikk fagområdeakkreditering og har nasjonalt nedslagsfelt innen grønne design- og miljøfag. I år fyller Vea 100 år og har i disse årene gått fra å være Hagebruksskolen for kvinner til å bli en moderne fagskole med en innholdsrik portefølje. De jobber hele tiden med å heve den digitale kompetansen i hele staben. Hvordan? Med systematisk arbeid og utviklingsmidler fra HK-dir. Utviklingsansvarlig Anne Stine Solberg og IKT-koordinator Håkon Aulie Nettum forteller.

Innovasjonsansvarlig Michael Erneland, Sporveien, har innlegget «Korte, skreddersydde og virkelighets-forankrede kurs«. Ny teknologi og kunnskap fører til et større mulighetsrom for industrier og bedrifter til å gjennomføre arbeid smartere, mer holdbart og til lavere kostnad enn tidligere. Men dette setter press på den ansatte og virksomheten; å sette seg inn i ny teknologi uansett bakgrunn og tidligere utdanning. Her er korte, skreddersydde og virkelighetsforankrede kurser en måte å bygge over kunnskapsgapet og sikre en oppdatert arbeidskraft for fremtiden.

Så var det årsmøte med idemyldring og mingling fra kl 17.30. Nytt styre i FuN finner du her   Årsmeldingen for 2022 finner du her

Styreleder Anne Eggen Lervik takket av avtroppende styremedlemmer Stian Sørlie Eriksen, Henning Skau og Golara Heydari.

Meld deg på nyhetsbrev

Vil du få med deg siste nytt fra oss? Meld deg på vårt nyhetsbrev.

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Du vil få en epost for bekreftelse av påmeldingen. Husk å sjekke spam!